فیسبوک از پیامرسان بین برنامه ای رونمایی می کند
ایده ادغام دو سرویس برای اولین بار توسط شرکت مادر یعنی فیسبوک در اوایل سال 2019 مطرح شد و اکنون و پس از آغاز بکار آزمایشی آن در آگوست 2020 بطور رسمی از آن رونمایی شد.
ادغام این دو پیامرسان بدین معناست که کاربران اینستاگرام و مسنجر قادر خواهند بود تبادل پیام، عکس و ویدیو را با دوستان خود داشته باشند، بدون اینکه لازم باشد بین برنامههای مختلف سوئیچ کنند یا برنامه جدیدی را دانلود کنند.
این بروزرسانی جدید برای کاربران در برخی کشورها در دسترس قرار گرفته است و نسخه جهانی آن برای تمام کشورها بزودی در دسترس قرار خواهد گرفت.
شرکت فیسبوک تمایل خود درباره ادغام سرویسهای ارسال پیام اپلیکیشن دیگر خود یعنی واتس اپ با این دو سرویس را هم اعلام کرده است که بزودی و در آینده نزدیک با امنیت بالا و رمزگذاری دوطرفه پیامها در دسترس خواهد بود.
برای استفاده از این سرویس جدید نیازی به دانلود چیزی نخواهد بود و در آینده نزدیک همه کاربران تجربه متفاوتی از این برنامهها خواهند داشت.
فیسبوک ویژگیهای جدیدی را ارایه نموده تا کاربران را تشویق به استفاده از این سرویس کار کند. از جمله این ویژگیها میتوان به استیکرهای سلفی، تماشای ویدیو با دوستان در حین تماس با آنها و یک حالت ناپدید شدن پیام پس از دیدن آن اشاره کرد.
فیسبوک در جواب این سوال که چرا تصمیم به چنین ادغامی گرفته، میگوید؛ از هر 5 نفری که از پیامرسانهای این شرکت استفاده میکنند، 4 تایشان گفتهاند گذران وقت و چت کردن با خانواده و دوستان برایشان مهم است، اما گاهی پیدا کردن اینکه رشته چتهای اخیرشان در کدام پیامرسان بوده، برایشان دشوار است. بنابراین یکپارچهسازی و ادغام آنها این کار را آسانتر میکند و دیگر نیازی نیست به این مسأله بیندیشند.
هنگامی که فیسبوک اعلام کرد قصد ادغام این پیامرسانها را دارد، بسیاری از افراد نسبت به آن انتقاداتی داشتند، اما مارک زاکربرگ اعلام کرد که ادغام آنها بمعنای از بین بردن یکی از آنها نیست و آنها صرفاً قصد بهبود تجربه کاربر را دارند.
بیشتر بخوانید: "گوگل پلتفرم Meet را جایگزین Duo می کند"