تعداد کاربران اسپاتیفای از 124 میلیون نفر گذشت
شرکت پخش کننده موسیقی آنلاین اسپاتیفای اعلام کرده که تعداد مشترکان این برنامه در پایان سال 2019 به 124 میلیون رسیده است.
این شرکت اعلام کرده که تعداد مشترکان آنها نسبت به سال قبل حدود 29 درصد افزایش داشته است. آنها همچنین اعلام کردهاند که قصد دارند دو شرکت دیگر به نامهای Bill Simmon’s Sport و Pop-culture را خریداری کنند تا بتوانند در زمینه پادکست، همچنان تسلط خود را حفظ کنند.
بنظر میرسد اسپاتیفای توانسته تعداد مشترکان خود را بالاتر از جدیترین رقیبش یعنی AppleMusic نگه دارد. اپل آخرین بار در ماه ژوئن تعداد کاربران این نرمافزار را فاش کرد که تعداد آنها 60 میلیون بود. اسپاتیفای همچنین اعلام کرد که بیش از 271 میلیون نفر حداقل یک بار در ماه از این برنامه استفاده میکنند که نسبت به سال گذشته 31% افزایش داشته است. اسپاتیفای برخلاف اپل دارای یک ردیف رایگان است که به همه افراد امکان این را میدهد تا موسیقی را به همراه تبلیغات گوش دهند. اپل هرگز آماری از کاربران فعال ماهانه خود فاش نکرده. البته تمام افرادی که از Apple Music استفاده میکنند، مشترکان این برنامه هستند و هر کسی نمیتواند بدون ثبت نام، از آن استفاده نماید.
اسپاتیفای اطلاعاتی درباره اینکه چقدر برای خرید وبسایت The Ringer که توسط شرکت Simmons در سال 2016 تأسیس شده و کارش تولید و اشتراکگذاری پادکست است هزینه کرده است. پیشبینی میشود این توافقنامه از قبل از ماه آوریل بسته شده باشد.
در میان تغییر فرهنگ گوش دادن به موسیقی که به سمت گوشی دادن به موسیقی از طریق پلتفرمهای آنلاین پیش میرود؛ اسپاتیفای و Apple Music به عنوان رهبران این حوزه مطرح شدهاند و سعی دارند تسلط خود را در این حوزه حفظ کنند. اگرچه اسپاتیفای بزرگترین سرویس پخش موسیقی برای مشترکانش و هرکسی که میخواهد از آن استفاده کند است، اما Apple Music از محبوبیت گوشیهای آیفون برای جذب اعضای جدید استفاده کرده است.
در سال گذشته، اسپاتیفای تمرکز خود را برای رشد و گسترشش بیشتر بر روی پادکست متمرکز کرد که اپل هم بر روی آن متمرکز بوده و حتی نام آن (پادکست) در اصل از iPod اپل گرفته شده است. در سال گذشته اسپاتیفای بین 400 تا 500 میلیون دلار برای خرید پادکست هزینه کرد و از شرکتهای پیشرویی مانند Gimlet و Anchor در این زمینه پیشی گرفت.
منبع: CNET